Un projecte

Al septembre passat vaig tornar a estar, com tot bon investigador “que se precie”, al paro. El món de la recerca és així, després del doctorat, vas encadenant contractes de postdoctorat amb el paro, contracte, paro, contracte… i arriva un moment que ja dius prou.

A mi se m’hi ha sumat que els darrers 2 anys he tingut una revisualització de la meva vida brutal. Brutal en dos sentits, un per el que va passar entre gener i febrer del 2015… i brutal per les ganes de canviar-ho tot. Ja no m’omple passar-me hores i hores al laboratori. Ja no m’omple la recerca. En aquests últims anys, els moments en que m’he sentit a gust amb el que feia han estat quan he participat a esdeviments de vulgarització científica. El contacte amb la gent i explicar i fer descobrir la ciencia als petits m’han aportat molt bones sensacions.

Així que, poc a poc, ha crescut l’idea de fer una reconversió del meu futur i anar cap al que aquí en diuen “vulgarisation scientifique”.

En aquests moments, tinc varis “fronts” oberts. D’una banda, la creació d’una micro-empresa amb un sol treballador (o sigui, jo) en la qual es farien animacions científiques en escoles, ludoteques… per un veritable científic (o sigui, jo!).

D’altra banda, m’han proposat feina per hores com animadora científica en un centre peri-escolar on he començat fa amb prou feines 10 dies a fer tallers per a nens entre 7 i 14 anys.

I finalment, espero que properament també podré començar a fer certes animacions científiques amb una associació francesa que té com objectiu apropar la ciència i la cultura a tothom.

No tots els dies son bons, però espero que poc a poc cada vegada hi hagi dies amb Sol que dies dolents.

De vegades em demano què pensarien ells d’això. I vull pensar que es sentirien molt orgullosos que malgrat tot, vulgui tirar endavant i que m’apoiarien en tot el que vull fer.

Endavant i Força.

 

 

Deixa un comentari

