Primer dia a Tokyo: Ueno Park (I)

El primer matí ens vam despertar la mar de descansats. Sigui perquè el dia anterior havia durat 30 hores, sigui perquè es dorm molt bé en un futon, sigui perquè l’exitació d’haber fet el gran salt i voler visitar un munt de coses… El resultat és que teniem moltissimes ganes d’arrencar!

Al Japó, i als països asiàtics en general, l’esmorzar és un àpat molt important, i no es menja res d’especial i dolç com es sol fer a occident i els esmorzars continentals. Tot i que alguna coseta dolça podies trobar, el menu estava composat bàsicament del que un europeu mig consideraria coses de dinar o sopar: arròs, sopa, peix, verdures… Jo m’ho vaig oassar teta, tastant una mica de cada cosa, el Julien, un dia, val, pero al següent ja va trobar molt a faltar el seu colacao, croisants, mantega… Aquesta seria la plàtera que m’agafava jo cada matí per esmorzar, més o menys.

Un cop esmorzats, direcció al JR, propera parada: Ueno!

L’Ueno Park, o Ueno Onshi Kōen (上野恩賜公園) està situat cap al Nord de Tokyo, conté varis museus i temples, un zoo i un llac. De museus no en vam visitar ni un. Això va ser un acord tàcit abans de començar el viatge: un museu es per visitar-lo bé, i pots arribar a passar-hi tot un dia. Haviem de decidir entre, visitar el màxim la ciutat, sense estressar-nos però veient moltes coses, o passar temps en museus. La decisió va ser ràpida. Els museus els deixarem per un altre viatge (si, si, abans de començar ja vam decidir que voliem tornar-hi!). Així que, l’Ueno el vam visitar tot passejant.

Tot i ser la tardor, pràcticament no hi havia fulles per terra. Vam descobrir una brigada d’una trentena de japonesos en dues files escombrant tots els racons. Eficiència nipona!

No vam parar de fer fotos!

El general Prim! Evidentment, no, però vam ser incapaços de trobar qui era el militar de l’estàtua. Algú desiciu en la batalla que es va fer en aquestes terres al s.XIX, suposem.

Srs. de la comissaria! Srs. de la comissaria! Furgonetes i policia, al costat d’una comisaria, al mig del parc.

Anant cap al temple-santuari de Tosho-gu. Passeig amb llanternes votives.

One thought on “Primer dia a Tokyo: Ueno Park (I)